پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 11:07 PM
9 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1383; 34(2):199-224. |
بررسي ديدگاه ارزش شناسي علامه طباطبايي و دلالت هاي آن در تربيت اخلاقي |
حسني محمد* |
تربيت اخلاقي يكي از كاركردهاي مهم نظام آموزشي است. اين امر از موضوعات پر چالشي است كه از سوي متفكران مورد امعان نظر بسيار قرار گرفته است. از آن جا كه ديدگاه هاي فلسفي يكي از مباني نظريه هاي تربيتي را تشكيل مي دهد، ارزش شناسي نيز كه از مباحث مهم فلسفي است، دلالت هايي در مباحث تربيت اخلاقي خواهد داشت. در اين مقاله سعي شده است كه دلالت هاي ديدگاه ارزش شناسي علامه طباطبايي كه نظريه ادراكات اعتباري بخش مهمي از آن است؛ در تربيت اخلاقي (اهداف، اصول، و روش) استنتاج شود. لذا ابتدا مباني نظريه ارزش شناسي مورد بحث قرار گرفته و سپس دلالت هاي آن در حوزه هاي سه گانه اهداف، اصول، و روش تربيت اخلاقي بررسي شده است. |
كليد واژه: |
نسخه قابل چاپ |