پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 10:59 PM
11 : روانشناسي و علوم تربيتي بهار و تابستان 1385; 36(2-1):207-221. |
بررسي عوامل موثر بر استفاده دانشجويان کشاورزي از منابع کتابخانه |
حجازي يوسف,رضائي مسعود |
هدف پژوهش حاضر بررسي عوامل موثر بر استفاده دانشجويان کشاورزي از منابع کتابخانه است. جامعه آماري اين تحقيق را 186 نفر از دانشجويان تحصيلات تکميلي دانشکده کشاورزي دانشگاه تهران که در سال هاي 82-1383 مشغول به تحصيل بود اند تشکيل مي دهند نتايج حاصل از آزمون F نشان مي دهد که ميزان استفاده دانشجويان از منابع کتابخانه مرکزي بر حسب معدل تفاوت معني داري با يکديگر دارد نيز نشان مي دهد که ميزان استفاده دانشجويان از کتابخانه مرکزي، تخصص گروه، و خارج از دانشکده از نظر تعداد ساعات مطالعه و تعداد کتاب هاي امانت گرفته شده داراي تفاوت معني داري از نظر راهبردهاي تدريس و يادگيري نيز بين سه کتابخانه فوق تفاوت معني داري وجود دارد. تحليل رگرسيون رضايت دانشجويان از کتابخانه نشان مي دهد که 17.5 درصد از تغييرات استفاده دانشجويان از منابع کتابخانه مرکزي به متغيرهاي ارايه خدمات، فراهم بودن پايان نامه و گزارش هاي علمي، روزآمد بودن مجلات داخلي و خارجي و سرعت و سهولت در دستيابي به منابع و 16.2 درصد از تغييرات در استفاده دانشجويان از منابع کتابخانه تخصصي به زمان مورد استفاده از کتابخانه و روزآمد بودن منابع تخصصي داخلي بستگي دارد. |
كليد واژه: کتابخانه، استفاده کننده، منابع اطلاعاتي، راهبردهاي تدريس، يادگيري، کشاورزي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |