پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 10:56 PM
2 : روانشناسي و علوم تربيتي پاييز و زمستان 1385; 36(4-3):25-44. |
ملاحظاتي در باب فلسفه آموزش و پرورش از ديدگاه ارسطو با تاكيد بر اهميت آموزش احساس و كاربرد آن در نظام آموزشي ايران |
زيباكلام فاطمه* |
* دانشكده روان شناسي و علوم تربيتي |
در اين مقاله سعي شده است كه ديدگاه هاي فلسفي ارسطو بررسي و از دلالت هاي آن راهكارهاي در مورد آموزش و پرورش اخذ شود. در عصر حاضر به علت پديد آمدن مشكلات عميق در مسايل احساسي و رفتاري در پرورش نسل جوان، در فلسفه تعليم و تربيت توجه ويژه اي به آموزش احساس شده است كه اكثر فلاسفه تربيت آغاز آن را به ارسطو منتسب كرده اند. بنابراين، در اين مقاله تلاش شده است كه نه تنها مساله آموزش احساس و نقش آن در تعليم و تربيت ريشه يابي شود، بلكه اهميت آن در جهان و كشور خودمان نيز بررسي گردد. بحث اصلي طرفداران آموزش احساس بر اساس پرورش نيروي تخيل و تربيت احساس از طريق هنر و فرهنگ است. |
كليد واژه: ارسطو، فلسفه تعليم و تربيت، آموزش احساس، فرهنگ، هنر |
![]() |
نسخه قابل چاپ |