0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:59 PM

 7 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) تابستان 1386; 3(12):357-366.
 
تحليل محتواي کتابهاي فارسي سال اول دبستان در ايران
 
نوريان محمد*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب
 
 

کتاب درسي مهمترين و پر کاربردترين رسانه آموزشي در کشور ايران است. اين رسانه با اهميت در بردارنده بخش هاي نوشتاري، تصويرها و تمرين هايي است که در راستاي تحقق هدف هاي کتاب انتخاب و سازماندهي مي شوند. از سوي ديگر آموزش خواندن و نوشتن به عنوان کليد ورود به نظام آموزش رسمي کشور، اهميت کتاب هاي درسي «بخوانيم و بنويسيم» را براي پايه اول ابتدايي دو چندان کرده است. پژوهش توصيفي حاضر درصدد بررسي چگونگي ارتباط متون نوشتاري، تصويرها و تمرين ها با هدف هاي کتابهاي درسي «بخوانيم و بنويسيم» پايه اول بود و با روش هاي متداول در آمار توصيفي با استفاده از روش تحليل محتوا، متون نوشتاري درس ها، تصويرها و تمرين هاي کتاب هاي مذکور بر اساس هدف هاي جزيي، مورد تحليل قرار گرفت. نتايج به دست آمده مبين آن بودند که %25.7 از هدف هاي جزيي بدون متن نوشتاري و %43.1 از هدف هاي جزيي بدون تصوير، 14.7% از هدف هاي جزيي بدون تمرين اند. بنابراين نيمي از هدف هاي جزيي برنامه با الگوي نظري تحقق هدف هاي يادگيري خواندن و نوشتن مطابقت ندارد که مي تواند امر آموزش را با مشکل مواجه سازد.

 
كليد واژه: 
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها