پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 9:54 PM
7 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) زمستان 1386; 4(14):189-198. |
دانش آموزان دبيرستاني و بازيهاي کامپيوتري |
اميني كورش*,اميني عبداله,يعقوبي مختار,اميني داريوش |
* دانشگاه علوم پزشکي زنجان |
پژوهش حاضر با هدف تعيين شيوع بازيهاي رايانه اي به عنوان سرگرمي در نوجوانان استان زنجان ايران انجام شد. 1500 دانش آموز از 18 دبيرستان (750 دختر، 750 پسر) پرسشنامه محقق ساخته اي را که شامل پرسشهاي جمعيت شناختي و پرسشهاي تعيين کننده ميزان کاربري رايانه اي و مدت زمان آن بود، تکميل کردند. يافته ها نشان دادند که 53 درصد از شرکت کنندگان کاربر بازيهاي رايانه اي بودند و 43 درصد از آنها بيش از سه ساعت در هفته را به اين بازيها اختصاص مي دادند. شيوع بازيهاي رايانه اي در پسران (68 درصد) بيش از دختران (39 درصد) بود. فراواني بازيهاي رايانه اي در دانش آموزان پايه اول (63 درصد) در مرتبه نخست قرار داشت و اين فراواني در دانش آموزان پايه دوم، سوم و پيش دانشگاهي به ترتيب 54، 57 و 50 درصد بود. فراواني بازيهاي رايانه اي در دانش آموزان شهري (62 درصد) بيش از دانش آموزان روستايي (35 درصد) بود. يافته هاي پژوهش با نتايج تحقيقات مشابه در کشورهاي ديگر مقايسه شد. |
كليد واژه: بازي يارانه اي، ميزان شيوع، نوجوانان، استان زنجان |
نسخه قابل چاپ |