0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:40 PM

 2 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) پاييز 1387; 5(17):19-26.
 
روان شناسي رنگ و انتخاب خودرو
 
رييسي صديق*,جوادي مهرداد,نيك قدم نيلوفر
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب
 
 

رنگ، به منزله کيفيت مهم اجسام، مي تواند از طريق تغيير هيجانهاي افراد چگونگي انتخاب خودرو و نيز بازار فروش آن را تحت تاثير قرار دهد. مرور پيشينه مطالعاتي بيانگر تاثير ناهشيار رنگ بر زندگي و متاثر بودن آن از ويژگيهاي فرهنگي است. در اين پژوهش نسبت توليد خودروهاي شخصي با رنگهاي مختلف در سالهاي 2005 و 2006 ايالات متحده با توليدات سالهاي متناظر کارخانه ايران خودرو مقايسه شد. نتايج نشان دادند با آنکه نسبت توليد رنگ نقره اي در هر دو کشور بيشتر از ساير رنگهاست اما نسبت توليد آن در ايران به گونه معناداري بيشتر از ايالات متحده است. توليد خودرو با رنگهاي آبي، مشکي، قرمز و قهوه اي روشن در آمريکا در هر دو سال بيشتر از ايران و توليد خودرو با رنگهاي سبز و خاکستري در ايران بيشتر از آمريکاست. نتايج بر پايه تفاوتهاي فرهنگي و روان شناختي و نيز محدوديتهاي اقتصادي مورد بحث قرار گرفت.

 
كليد واژه: روان شناسي رنگ، خودرو
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها