0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:39 PM

 3 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) زمستان 1387; 5(18):119-126.
 
پيشرفت تحصيلي و روشهاي تدريس در دانشجويان با سبكهاي شناختي مستقل/ وابسته به زمينه
 
آزادي مهران*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب
 
 

در اين پژوهش بـه مقايسه تاثير دو روش تدريس بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان دختر داراي سبکهاي شناختي متفاوت (وابسته به زمينه / مستقل از زمينه) بر اساس يک طرح پژوهشي شبه آزمايشي پرداخته شد. در مرحله پيش آزمون 105 دانشجوي دختر (43 نفر درگروه آزمايشي و 62 نفر در گروه گواه) دانشگاه آزاد اسلامي، آزمون گروهي تصاوير پنهان ويتكين (ويتکين و ديگران، 1971) را به منظور ارزيابي سبک شناختي تکميل کردند و به يک آزمون محقق ساخته پيشرفت تحصيلي در درس برنامه ريزي درسي پاسخ دادند تا قابليت تفکيک شکل از زمينه و پيشرفت تحصيلي آزمودنيها مشخص شود. گروه آزمايشي با روش حل مساله و گروه گواه با روش سخنراني در طول يک نيمسال تحصيلي آموزش ديدند. در مرحله پس آزمون همان آزمونها در هر دو گروه اجرا شد. يافته ها تاثير مشابه روشهاي تدريس متفاوت (حل مساله، سخنراني) را بر نمره هاي سبک شناختي دانشجويان نشان دادند و مشخص کردند که روش حل مساله بر پيشرفت تحصيلي گروه آزمايشي واجد سبکهاي متفاوت شناختي (وابسته و مستقل از زمينه) نيز موثر نيست.

 
كليد واژه: سبک شناختي وابسته و مستقل از زمينه، روش تدريس، حل مساله، سخنراني، پيشرفت تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها