0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:37 PM

 2 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) بهار 1388; 5(19):199-208.
 
يادگيري مشاركتي و تفكر انتقادي
 
حسيني زهرا*
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب
 
 

هـدف اين پژوهش، بررسي تاثير يادگيري مشارکتي بر افـزايش تفکـر انتقـادي بود. براي ايـن منظور 60 دانشجوي دختر رشته رياضي (30 نفر گـروه آزمـايشي و 30 نفر گـروه گواه) با استفاده از پرسشنامه تفکـر انتقادي او- سي- آر (OCR، 2000) آزمون شدند. پس يك واحد درسي در گـروه آزمايشي به شيوه مشارکتي و در گروه گواه به شيوه سخنراني آموزش داده شـد. نتايج تحليل کوواريانس چند متغبري نشان دادند که هر سه مهارت تفکر انتقادي (تحليل انتقادي، اعتبار شواهد و ارزشيـابي انتقـادي) در گـروه آزمـايشي بيش از گـروه گواه بود. چگونگي تاثير يادگيري مشارکتي بر مهارتهاي تفکر انتقادي مورد بحث قرار گرفت.

 
كليد واژه: يادگيري مشاركتي، تفكر انتقادي، تحليل انتقادي، اعتبار شواهد، ارزشيابي انتقادي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها