پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 9:25 PM
7 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) تابستان 1389; 6(24):345-351. |
آموزش مديريت تعارض کار خانواده: يک بررسي تجربي در کارمندان زن |
ملكيها مرضيه*,باغبان ايران,فاتحي زاده مريم السادات |
* دانشگاه اصفهان |
يک گروه شامل 62 زن متاهل و شاغل در دانشگاه اصفهان انتخاب وبه طور تصادفي در دو گروه آزمايشي و گواه جايگزين شدند و به پرسشنامه هـاي تعارض کار خانواده (نت مه ير ،1996) و باور به خوداثربخشي (سيمون و هنسي، 2005) پاسخ دادند. گروه آزمايشي به مدت 6 جلسه (دو ساعته) طي يک ماه تحت آموزش برنامه مديريت تعارض بين کار و خانواده قرارگرفت. نتايج تحليل کوواريانس کاهش معنادار تعارض کار خانواده و افزايش باور به خوداثربخشي را درگروه آزمايشي در مقايسه با گروه گواه نشان دادند و تاثير آموزش را در حل تعارض ها برجسته کردند. |
كليد واژه: تعارض کار خانواده، باور به خوداثربخشي، مديريت تعارض، مديريت نقش هاي چندگانه |
نسخه قابل چاپ |