پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 9:21 PM
2 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) پاييز 1389; 7(25):27-39. |
کنش وري اجرايي در کودکان مبتلا به اختلال نارسايي توجه / فزون کنشي |
دادستان پريرخ*,دل آذر ربابه,عليپور احمد |
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد تهران جنوب |
مولفه هاي زير بنايي کنش وري اجرايي در 18 کودک درمان نشده و 18 کودک درمان شده (با دارو) مبتلا به اختلال نارسايي توجه/ فزون کنشي با 18 کودک بهنجار مقايسه شدند. هر گروه شامل 3 دختر و 15 پسر با دامنه سني 7 تا 12 سال بود. تمام کودکان به آزم ونهاي رنگ واژه استروپ (استروپ، 1935)، دسته بندي کارتهاي ويسکانسين (گرانت و برگ، 1948) و عملکرد مداوم (روزولد، ميرسكي، ساراسون، برانسام و بك، 1956) و زير مقياس فراخناي ارقام (وكسلر، 1974) پاسخ دادند. نتايج تحليل واريانس چند متغيري نشان دادند که گروه درمان نشده در مقايسه با گروه بهنجار و درمان شده در بيشتر کنش هاي اجرايي ضعيف تر عمل کردند. عملکرد کودکان درمان شده در کنش هاي اجرايي تفاوتي با کودکان بهنجار نداشت. |
كليد واژه: اختلال نارسايي توجه/ فزون کنشي، کنشهاي اجرايي، آزمونهاي عصب ـ روان شناختي |
نسخه قابل چاپ |