0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:18 PM

 4 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) بهار 1390; 7(27):245-254.
 
تاثير آموزش موسيقي در مهارتهاي پايه رياضي کودکان پيش دبستان
 
قاسم تبار سيدنبي اله*,مفيدي فرخنده,زاده محمدي علي,قاسم تبار سيدعبداله
 
* آموزش و پرورش، پيش دبستان
 
 

اين پژوهش با شناخت بررسي تاثير آموزش موسيقي ارف در يادگيري مهارتهاي پايه رياضي کودکان پيش دبستاني انجام شد. با استفاده از روش نمونه برداري در دسترس، 30 کودک 5 ساله (16 دختر و 14 پسر) که دامنه هوش آنها بين 110 تا 130 قرار داشت، انتخاب شدند و در دو گروه مداخله و گواه مورد بررسي قرار گرفتند. به اعضاي گروه مداخله به مدت 3 ماه، هفته اي يک جلسه دو ساعته، موسيقي ارف آموزش داده شد. سپس، در هر دو گروه، آزمون سنجش مهارتهاي پايه رياضي کودکان (کهن صدق، 1376) اجرا شد. نتايج تحليل کوواريانس نشان داد که آموزش موسيقي ارف، توانايي مهارتهاي طبقه بندي کردن، تشخيص شباهتها و تفاوتها، نگهداري ذهني عدد و هندسه کودکان پيش دبستاني را افزايش مي دهد. در مورد مهارت رديف کردن بين دو گروه تفاوت معنادار وجود نداشت. در نهايت، تاثير آموزش موسيقي در يادگيري مهارتهاي پايه رياضي کودکان مورد بحث قرار گرفت.

 
كليد واژه: موسيقي ارف، مهارتهاي پايه رياضي، يادگيري، کودکان پيش دبستان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها