پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391 9:13 PM
4 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) پاييز 1390; 8(29):35-44. |
روابط بين اهداف پيشرفت، جو کلاس، توانايي و سودمندي ادراک شده در نوجوانان |
ابراهيمي سارا*,پاك دامن شهلا,سپهري صفورا |
هدف پژوهش حاضر، پيش بيني اهداف پيشرفت بر اساس جو کلاس با واسطه گري توانايي و سودمندي ادراک شده در نمونه اي متشکل از 300 دانش آموز سال سوم دبيرستان شهر نور در سه رشته تحصيلي (علوم انساني، علوم تجربي و رياضي فيزيک) بود. براي سنجش جو کلاس از پرسشنامه در کلاس من (هاردر، کروسون، لاي و ايکسيه، 2006) و مقياس تلاش و تعهد نسبت به مدرسه (هاردر و ريو، 2003) و براي سنجش اهداف پيشرفت، توانايي و سودمندي ادراک شده از پرسشنامه روي آوردهاي يادگيري (گرين و ميلر، 1996) بهره گرفته شد. داده ها با استفاده از روش بارون و کني (1986) و تحليل رگرسيون چندگانه تحليل شدند. نتايج نشان دادند که جو کلاس به واسطه رابطه با توانايي و سودمندي ادراک شده، پيش بيني کننده اهداف پيشرفت در دانش آموزان دبيرستاني است. |
كليد واژه: اهداف پيشرفت، جو کلاس، توانايي ادراک شده، سودمندي ادراک شده، نوجوانان |
نسخه قابل چاپ |