0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:12 PM

 7 : روانشناسي تحولي (روانشناسان ايراني) زمستان 1390; 8(30):189-196.
 
رابطه سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي: نقش جنس و رشته تحصيلي
 
پناهي روح اله*,كاظمي سلطان علي,رضايي آذرميدخت
 
* دانشگاه آزاد اسلامي، واحد مرودشت، ايران، مرودشت
 
 

به منظور بررسي رابطه سبک هاي يادگيري با پيشرفت تحصيلي، جنس و رشته تحصيلي در دانش آموزان دبيرستاني شهر اقليد، 500 دانش آموز (263 زن، 237 مرد) با روش نمونه برداري خوش هاي انتخاب شدند. شرکت کنندگان به سياهه سبک هاي يادگيري کلب (کلب، 1971) پاسخ دادند. براي تحليل داده ها از آزمون مجذور کاي بهره گرفته شد.يافته ها نشان دادند: 1) شرکت کنندگان واجد سبک يادگيري واگرا و جذب کننده، عملکرد تحصيلي بهتري نسبت به شرکت کنندگان داراي سبک هاي همگرا و انطباقي دارند، 2) پسران بيشتر از سبک يادگيري واگرا سود مي جويند، در حالي که سبک يادگيري غالب دختران، جذب کننده است، و 3) بين سبک هاي يادگيري و رشته تحصيلي رابطه معناداري وجود ندارد.

 
كليد واژه: سبک هاي يادگيري، پيشرفت تحصيلي، جنس، رشته تحصيلي، دانش آموزان دوره متوسطه
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها