0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:05 PM

 
مقايسه کيفيت رابطه والد – فرزند در دانش آموزان دختر دبيرستاني داراي بحران هويت و فاقد بحران هويت
 
پرهيزگار آذردخت,محمودنيا عليرضا,محمدي شهناز*
 
* دانشگاه تربيت معلم
 
 

هدف: پژوهش حاضر تعيين و مقايسه رابطه والد – فرزند دانش آموزان دختر دبيرستاني داراي بحران هويت و فاقد بحران هويت است.
روش: پژوهش توصيفي – مقايسه اي و جامعه مورد پژوهش، کليه دانش آموزان دبيرستان هاي دخترانه شهرستان کازرون که در سال تحصيلي 84 - 83 مشغول به تحصيل بودند که با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي، ابتدا شهرستان کازرون به 5 قسمت تقسيم و بعد از هر بخش يک مدرسه به صورت تصادفي و به اين شيوه 450 نفر انتخاب شد و پرسشنامه آزمون هويت شخصي توسط احمدي (1378) و آزمون روابط والد – فرزند توسط مارک اي فاين، بي مورلند و سوبل (1983) توسط آنها تکميل شد
.
يافته ها: نشان داد از بين اين نمونه ها، بر اساس نتايج پرسشنامه آزمون هويت شخصي دانش آموزان داراي بحران هويت آشکار شدند که تعداد آنها 60 نفر بود و 60 دانش آموز فاقد بحران هويت که از لحاظ سن و وضعيت اقتصادي – اجتماعي با آنان همتا شدند به عنوان نمونه آماري برگزيده شدند. نتايج پژوهش تفاوت بين دو گروه دانش آموزان را از لحاظ بحران هويت نشان داد
.
نتيجه گيري: دانش آموزان داراي بحران هويت نسبت به دانش آموزان فاقد بحران هويت به طور کلي رابطه ضعيف تري با والدين خود دارند
.

 
كليد واژه: بحران، دانش آموزان، رابطه، فرزند – والد، هويت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها