0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:03 PM

 6 : روان شناسي كاربردي پاييز 1388; 3(3 (پياپي 11)):74-84.
 
تاثير الگوي آموزشي تحليل، طراحي، توليد، اجرا و ارزيابي بر پيشرفت تحصيلي درس رياضي
 
رستگارپور حسن*,بيرانوند فريده,كاووسيان جواد
 
* دانشگاه تربيت معلم تهران
 
 

هدف: پژوهش تعيين تاثير به کارگيري الگوي طراحي آموزشي «اي دي دي آي ايي» بر پيشرفت تحصيلي درس رياضي دانش آموزان دختر سال دوم راهنمايي بود.
روش: پژوهش آزمايشي و جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان دختر دوره راهنمايي شهر کرج بود که به صورت تصادفي از دو مدرسه به عنوان نمونه انتخاب و به صورت جايگزيني تصادفي 29 نفر در گروه آزمايش و 30 نفر در گروه گواه جايگزين شدند. ابتدا پيش آزمون پيشرفت رياضي در مورد دو گروه آزمايش و گواه انجام شد. بعد محتواي درسي گروه آزمايش که مبحث اعداد گويا بود. بر اساس الگوي طراحي آموزشي اي دي دي آي اي طراحي و در هشت جلسه به آنها آموزش داده شد. گروه گواه همان محتوا را با شيوه معمول آموزش ديدند. بعد از اتمام تدريس آزمون پيشرفت تحصيلي نهايي در مورد هر دو گروه انجام شد.
يافته ها: نشان داد گروه آزمايش در آزمون نهايي عملکرد بهتري نسبت به گروه گواه دارند.
نتيجه گيري: استفاده از الگوي آموزشي «اي دي دي آي ايي» به پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در درس رياضي منتهي مي شود.

 
كليد واژه: الگوي آموزشي، اي دي دي آي ايي، پيشرفت تحصيلي، رياضي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها