0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  9:01 PM

 1 : روان شناسي كاربردي زمستان 1388; 3(4 (پياپي 12)):7-20.
 
تاثير آموزش مهارت هاي مقابله با هيجان ها در اضطراب امتحان و عملکرد تحصيلي دختران دبيرستاني
 
پاشايي زهره,پورابراهيم تقي,خوش كنش ابوالقاسم
 
 
 

 هدف: پژوهش تعيين ميزان تاثير آموزش مهارت هاي مقابله با هيجان ها در کاهش استرس، اضطراب امتحان و افزايش عملکرد تحصيلي دانش آموزان بود.
روش: پژوهش آزمايشي با طرح پيش آزمون پس آزمون با گروه گواه و ابزار پژوهش، آزمون اضطراب امتحان فيليپس (1979)، مقياس احساس فشار رواني مارکهام (1992) و آزمون عملکرد تحصيلي درتاج (1383) بود. با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي 30 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه داراي اضطراب امتحان شهرستان فريدون شهر انتخاب و به طور تصادفي در دو گروه آزمايش و گواه جايگزين شدند. داده ها با استفاده از روش آماري کوواريانس تحليل شد.
يافته ها: نشان دادند آموزش مهارت هاي مقابله با هيجان ها در كاهش اضطراب امتحان و افزايش خودکارآمدي و عملكرد تحصيلي موثر است.
نتيجه گيري: مي توان در مدارس مهارت هاي مقابله با هيجان ها را در قالب درس مهارت هاي زندگي براي پيشگيري از اضطراب امتحان و افزايش پيشرفت تحصيلي به دانش آموزان آموزش داد
.

 
كليد واژه: اضطراب امتحان، عملکرد تحصيلي، مهارت هاي مقابله، هيجان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها