0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  5:25 PM

 3 : روان شناسي باليني تابستان 1388; 1(2):29-36.
 
تاثير خودآموزي کلامي بر بهبود سازگاري اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال سلوک
 
هاشمي نصرت آباد تورج*,اقبالي علي,محمودعليلو مجيد
 
* گروه روانشناسي دانشگاه تبريز، تبريز، ايران
 
 

مقدمه: اين تحقيق به بررسي تاثير آموزش خودآموزي کلامي بر علايم مرضي و سازگاري اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال سلوک مي پردازد. به عبارتي دسترسي به اين مساله که آيا آموزش خودآموزي کلامي مي تواند در بهبود علايم مرضي و سازگاري اجتماعي کودکان مبتلا به اختلال سلوک تاثير مثبتي داشته باشد يا خير، هدفي بود كه پژوهش به قصد دستيابي به آنها انجام پذيرفت.
روش: اين پژوهش از نوع طرح تجربي (آزمايشي) بود که در آن نمونه اي شامل 20 نفر از دانش آموزان مبتلا به اختلال سلوک از مدارس شهر تبريز انتخاب و پس از جايگزيني تصادفي در دو گروه آزمايشي و کنترل مورد مطالعه قرار گرفتند. در فرايند طرح، گروه آزمايشي در مدت 10 جلسه تحت آموزش خودآموزي کلامي قرار گرفت و گروه کنترل هيچ مداخله اي دريافت نکرد
.
يافته ها: نتايج تحليل هاي به عمل آمده نشان داد که کاربرد و آموزش خود آموزي کلامي در کودکان مبتلا به اختلال سلوک موجب بهبود سازگاري اجتماعي و روابط بين فردي آنها مي گردد. اين يافته ها حايز تلويحات نظري و عملي در زمينه هاي باليني بوده و به طور تفضيلي در اين مقاله مورد بررسي قرار گرفته است
.
نتيجه گيري: نتايج نشان داد که كاربرد و آموزش خود آموزي كلامي موجب بهبود سازگاري اجتماعي و روابط بين فردي دانش آموزان داراي اختلال سلوك مي شود
.

 
كليد واژه: اختلال سلوک، خودآموزي کلامي، سازگاري اجتماعي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها