0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 10 اردیبهشت 1391  11:59 AM

 7 : دست آوردهاي روانشناختي (علوم تربيتي و روان شناسي) پاييز و زمستان 1388; 4(2):153-166.
 
رابطه بين عزت نفس و انگيزه موفقيت و اضطراب کلاس زبان خارجي با عملکرد دانشجويان در درس زبان انگليسي
 
نيسي سارا*,يميني مرتضي
 
* دانشگاه شيراز
 
 

هدف از تحقيق حاضر، بررسي رابطه عزت نفس، انگيزه موفقيت و اضطراب کلاس زبان خارجي با عملکرد دانشجويان در درس زبان انگليسي بود. 198 دانشجوي مقطع کارشناسي رشته روانشناسي دانشگاه شهيد چمران اهواز در اين تحقيق به عنوان نمونه تحقيق شرکت کردند. در اين تحقيق چهار پرسشنامه شامل پرسشنامه عزت نفس کوپر اسميت، پرسشنامه انگيزه موفقيت، پرسشنامه اضطراب کلاس زبان خارجي، و پرسشنامه انگيزش تحصيلي مورد استفاده قرار گرفتند. جهت تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي و آمار استنباطي شامل ضريب همبستگي ساده و رگرسيون چندگانه به منظور تبين روابط بين متغيرها استفاده گرديد. يافته هاي تحقيق نشان داد که بين عزت نفس و عملکرد در زبان خارجي دانشجويان رابطه مثبت معني دار وجود دارد. همچنين بين انگيزه موفقيت و عملکرد در زبان خارجي دانشجويان رابطه مثبت معني دار وجود دارد. نتيجه هاي نيز نشان دادند که بين اضطراب کلاس زبان خارجي و عملکرد در زبان خارجي رابطه منفي معني دار وجود دارد. نتيجه هاي رگرسيون نيز نشان دادند که بهترين متغير هاي پيش بيني کننده عملکرد در زبان خارجي انگيزه موفقيت و اضطراب کلاس زبان بودند.

 
كليد واژه: عزت نفس، انگيزه موفقيت، اضطراب کلاس زبان خارجي، عملکرد در درس زبان خارجي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها