0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:58 PM

 7 : دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي پاييز 1386; 9(33):131-148.
 
رابطه کيفيت زندگي والدين با عملکرد مدرسه اي دانش آموزان مقطع ابتدايي شهر اصفهان 1386 ـ 1385
 
رضايي فاطمه,احدي حسن,شريفي حسن پاشا,كريمي يوسف
 
 
 

هدف از اين پژوهش، بررسي رابطه کيفيت زندگي والدين با عملکرد مدرسه اي دانش آموزان مقطع ابتدايي شهر اصفهان است. روش پژوهش از نوع همبستگي است. براي اجراي اين طرح ابتدا جامعه دانش آموزان مدارس دولتي شهر اصفهان مشخص و با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي تعداد 494 دانش آموز و به همين تعداد والدين آنان انتخاب شدند. سپس پرسشنامه کيفيت زندگي والدين را والدين دانش آموزان و پرسشنامه عملکرد مدرسه اي دانش آموزان را معلمان آنها پاسخ دادند.
روش تجزيه و تحليل آماري داده ها تحليل رگرسيون يک متغيري و رگرسيون چندمتغيري با روش قدم به قدم بود. يافته هاي پژوهش نشان داد که کيفيت زندگي والدين با عملکرد مدرسه دانش آموزان رابطه معنادار دارد و از بين مجموعه متغيرهاي کيفيت زندگي سه متغير تحصيلات والدين، رويدادهاي نامطلوب زندگي والدين و تعداد فرزندان خانواده به ترتيب از مهمترين متغيرهاي پيش بيني کننده عملکرد مدرسه اي هستند. نتايج نشان مي دهد که مي توان با در نظر گرفتن کيفيت زندگي والدين و مولفه هاي آن، عملکرد مدرسه اي و مولفه هايش را پيش بيني کرد.

 
كليد واژه: کيفيت زندگي والدين، عملکرد مدرسه اي دانش آموزان، ويژگي شناختي، ويژگي عاطفي، ويژگي اجتماعي، ويژگي رواني ـ حرکتي، ويژگي کلامي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها