پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 9:38 PM
| 6 : دانش و پژوهش در روان شناسي كاربردي پاييز 1388; 11(41):103-118. |
| رابطه مولفه هاي جو سازماني با زمينه اجرايي فرهنگ نوآوري در کارکنان شرکت سيمان سپاهان اصفهان |
| خسرويان امين*,گل پرور محسن,آتش پور سيدحميد |
| * دانشگاه آزاد اسلامي خوراسگان، اصفهان |
|
هدف از اين پژوهش بررسي رابطه بين فرهنگ نوآوري در حوزه اجرايي با جو سازماني در بين کارکنان شرکت سيمان سپاهان اصفهان بود. روش پژوهش توصيفي از نوع همبستگي است که به روش ميداني اجرا گرديد. جامعه آماري تحقيق را کليه کارکنان شرکت سيمان سپاهان در تابستان و پاييز 1388 تشکيل مي دادند که از بين آنها به روش نمونه گيري تصادفي نظامدار و بر اساس فرمول کوکران براي تعيين حجم نمونه، 270 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهاي گردآوري داده ها شامل پرسشنامه زمينه اجرايي فرهنگ نوآوري با 17 سوال و پرسشنامه جو سازماني با 102 سوال (در 7 حيطه) همراه با پرسشنامه ويژگي هاي جمعيت شناختي بود. براي تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون گام به گام استفاده شد. بر اساس نتايج تحقيق، بين کليه ابعاد جو سازماني با زمينه اجرايي فرهنگ نوآوري همبستگي مثبت و معنادار به دست آمد (P<0.01). نتايج رگرسيون گام به گام نشان داد که از بين ابعاد جو سازماني، اهداف، سلامتي و تعادل و نيروي کار در سه گام پيش بيني کننده زمينه اجرايي فرهنگ نوآوري هستند. |
| كليد واژه: فرهنگ نوآوري، زمينه اجرايي، جو سازماني |
![]() |
|
نسخه قابل چاپ |