پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:49 PM
3 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) زمستان 1385; 1(4):47-67. |
تاثير آموزش مهارت هاي اجتماعي بر کفايت اجتماعي دانش آموزان (مدل فلنر) |
بيرامي منصور,مرادي عليرضا |
هدف اين پژوهش بررسي تاثير آموزش مهارت هاي اجتماعي بر کفايت اجتماعي در قالب مدل چهار بعدي کفايت اجتماعي فلنر بود. 40 دانش آموز ضعيف در عملکرد تحصيلي (معدل تحصيلي زير 12) در دو گروه مساوي آزمايشي و کنترل قرار گرفتند. ابتدا از هر گروه پيش آزمون به عمل آمد. سپس به گروه آزمايشي مهارت هاي اجتماعي در 12 جلسه آموزش داده شد و در پايان از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. دو ماه بعد از هر دو گروه آزمون پيگيري به عمل آمد. نتايج پژوهش نشان داد که آموزش مهارت هاي اجتماعي، نگرش، جرات مندي، مديريت استرس و خودکارآمدي دانش آموزان را بهبود بخشيده است و اين تغيير در طول زمان خود را حفظ کرده است. در نتيجه آموزش مهارت هاي اجتماعي کفايت اجتماعي را ارتقا بخشيده است. |
كليد واژه: مهارت هاي اجتماعي، کفايت اجتماعي، نگرش، جرات مندي، مديريت استرس، خودکار آمدي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |