0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:45 PM

 6 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) بهار 1386; 2(5):93-107.
 
ارتباط سرسختي روانشناختي، سبک هاي تفکر و مهارت هاي اجتماعي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
 
نريماني محمد,محمداميني زرار,برهمند اوشا,ابوالقاسمي عباس
 
 
 

هدف اين پژوهش بررسي رابطه سرسختي روانشناختي، سبک هاي تفکر و مهارت هاي اجتماعي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر مدارس متوسطه شهر اشنويه در سال تحصيلي 85-84 بوده است. جامعه آماري پژوهش حاضر را دانش آموزان مدارس متوسطه شهر اشنويه تشکيل مي دهند (N=1588) که از اين تعداد 210 نفر با روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. براي جمع آوري اطلاعات مورد نياز از پرسشنامه محقق ساخته، آزمون هوشي ريون، اسناد و مدارک تحصيلي و پرسشنامه هاي سرسختي روانشناختي، سبک هاي تفکر و مهارت هاي اجتماعي استفاده شده است. هم چنين روش تحقيق، همبستگي بوده است. نتايج پژوهش نشان داد که بين متغيرهاي سرسختي روانشناختي (r=0.32)، سبک هاي تفکر (r=0.16) و مهارت هاي اجتماعي (r=0.12) با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان رابطه مثبت معناداري وجود دارد. از سه متغير پيش بين تنها متغيرهاي سرسختي روانشناختي و سبک هاي تفکر قابليت پيش بيني پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را دارد.

 
كليد واژه: سرسختي روانشناختي، سبک هاي تفکر، مهارت هاي اجتماعي، پيشرفت تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها