0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:41 PM

 5 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) تابستان 1386; 2(6):111-132.
 
بررسي رابطه ادراک از زمينه خانوادگي و مدرسه اي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر پايه سوم دبيرستان هاي شهر اردبيل
 
كيامنش عليرضا,سيف درخشنده سعيد
 
 
 

در اين پژوهش بررسي رابطه ادراک از زمينه خانوادگي و مدرسه اي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان پسر دبيرستان هاي شهر اردبيل به همراه متغيرهاي ميانجي انگيزش و احساس شايستگي در مدرسه بررسي شده است. پرسشنامه هاي مورد استفاده در اين پژوهش شامل پرسشنامه والدين، معلمان و مدرسه است که روي 325 نفر از دانش آموزان پسر پايه سوم دبيرستان هاي شهر اردبيل اجرا و از طريق تحليل مسير مورد تحليل قرار گرفته اند. يافته ها نشان داده اند که ادراک از زمينه خانوادگي و ادراک از زمينه مدرسه اي در پيش بيني پيشرفت تحصيلي دانش آموزان نقش دارند. به علاوه ادراک از زمينه خانوادگي و ادراک از زمينه مدرسه اي توانسته اند متغيرهاي انگيزش و احساس شايستگي در مدرسه را پيش بيني کنند. به طوري که مقدار پيش بيني شده انگيزش کمتر از احساس شايستگي در مدرسه مي باشد. همچنين در اين پژوهش متغيرهاي انگيزش و احساس شايستگي در مدرسه به خوبي پيشرفت تحصيلي را پيش بيني مي کنند. متغير انگيزش بين متغيرهاي ادراک از زمينه خانوادگي و مدرسه اي با پيشرفت تحصيلي نقش واسطه اي ندارد. ولي متغير احساس شايستگي در مدرسه نقش واسطه اي بين متغيرهاي ادراک از زمينه خانوادگي و مدرسه اي با پيشرفت تحصيلي دارد.

 
كليد واژه: ادراک از زمينه مدرسه اي، ادراک از زمينه خانوادگي، توقع والديني، پذيرندگي والدين، تعامل والديني، پذيرندگي معلم، توقع معلم
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها