پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:39 PM
6 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) پاييز 1386; 2(7):123-138. |
بررسي رابطه هدف گرايي و رويکرد دانشجويان به يادگيري |
خرمايي فرهاد,خير محمد |
هدف اين پژوهش بررسي رابطه بين هدف گرايي (تبحرگرايي، تبحرگريزي، عملکردگرايي، عملکردگريزي) و رويکرد دانشجويان به يادگيري (پردازش سطحي، پردازش عميق و نابساماني در مطالعه) بود. آزمودني هاي پژوهش 200 دانشجوي دختر و پسر دانشگاه شيراز بودند که بوسيله نمونه گيري تصادفي خوشه اي انتخاب شدند و به پرسشنامه هدف پيشرفت و پرسشنامه ارزيابي راهبردهاي مطالعه دانشجويان پاسخ دادند. نتايج نشان داد که اهداف عملکردگرايي مي تواند رويکرد پردازش سطحي را در دانشجويان پيش بيني کند. در اين ميان اهداف تبحرگرايي پيش بيني کننده مثبت رويکرد پردازش عميق، اهداف تبحرگريزي پيش بيني کننده مثبت نابساماني در مطالعه و اهداف تبحرگرايي پيش بيني کننده منفي نابساماني در مطالعه دانشجويان بوده است. |
كليد واژه: هدف گرايي، رويکرد به يادگيري |
نسخه قابل چاپ |