0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:38 PM

 1 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) پاييز 1386; 2(7):1-24.
 
بررسي مهارت تفکر انتقادي دانشجو معلمان مراکز تربيت معلم تبريز
 
بدري گرگري رحيم,فتحي‌ آذر اسكندر,حسيني نسب سيدداوود,مقدم محمد
 
 
 

پژوهش حاضر با هدف تعيين مهارت تفکر انتقادي دانشجو معلمان مراکز تربيت معلم تبريز با روش پيمايشي انجام گرفت. 160 دانشجو معلم (77 پسر، 83 دختر) از مراکز چهارگانه تربيت معلم تبريز با روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شدند و از آزمون مهارت تفکر انتقادي کاليفرنيا (فرم ب) براي جمع آوري اطلاعات استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد که ميانگين مهارت تفکر انتقادي کلي دانشجو معلمان 8.1، خرده آزمون تحليل 3.41، ارزيابي استدلال 3.87، استنباط 3.81، استقرا 4.49 و قياس 3.96 به دست آمد. دانشجو معلمان به لحاظ خرده مولفه هاي تفکر انتقادي به چهار گروه يا خوشه ("گروه رشد نايافته در تحليل- ارزيابي- قياس"، "گروه استقرا- استنباط ضعيف"، "گروه تفکر انتقادي نسبتا رشد يافته" و "گروه تفکر انتقادي رشد نايافته جامع") طبقه بندي شدند. براي گروه بندي دانشجو معلمان، روش آماري تحليل خوشه اي سلسله مراتبي و تحليل تابع تشخيص به کار رفت.

 
كليد واژه: تفکر انتقادي، دانشجو معلم
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها