0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:37 PM

 5 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) زمستان 1386; 2(8):81-104.
 
مطالعه عوامل موثر بر انگيزش تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر دبيرستان هاي سراسر كشور در سال تحصيلي 84-1383
 
كاووسيان جواد,‏فراهاني محمدنقي,كديور پروين,هومن عباس,شهرآراي مهرناز,فرزاد ولي اله
 
 
 

پژوهش حاضر به بررسي برخي از عوامل تاثيرگذار بر انگيزش تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر دبيرستاني پرداخته است. جامعه آماري پژوهش 4000 دانش آموز دبيرستاني است كه از طريق روش نمونه گيري چند مرحله اي تصادفي از بين دانش آموزان ده استان كشور انتخاب شدند. نتايج تحليل رگرسيون نشان مي دهد كه متغيرهاي خود پنداره تحصيلي، نگرش دانش آموز به ادامه تحصيل و پاداش هاي اجتماعي بهترين پيش‌بيني كننده هاي انگيزش تحصيلي دروني دانش آموزان مي باشند و متغيرهاي خود پنداره تحصيلي، پاداش هاي اجتماعي و نگر دانش آموز به ادامه تحصيل بهتر توانسته اند انگيزش تحصيلي بيروني دانش آموزان را تبيين كنند، همچنين نگرش دانش آموز به مدرسه و ادامه تحصيل و تعامل با همسالان در پيش بيني بي انگيزگي تحصيلي دانش آموزان تعيين كننده تر بوده اند. متغيرهاي اشاره شده در كنار ساير متغيرها به ترتيب توانسته اند %35 (R2) انگيزش دروني و %34 (R2) انگيزش تحصيلي بيروني و %33 (R2) از بي انگيزگي تحصيلي دانش آموزان را تبيين نمايد.

 
كليد واژه: انگيزش تحصيلي، خود پنداره تحصيلي، خود پنداره خانوادگي، نگرش دانش آموز به مدرسه، نگرش دانش آموز به ادامه تحصيل، اختلافات والدين، تعامل با همسالان، جو كلاس درس
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها