0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:37 PM

 3 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) زمستان 1386; 2(8):33-63.
 
كمك طلبي دانش آموزان در جريان حل مساله رياضي: تاثير رجحان هاي هدفي و شرايط هدفي
 
پاكدامن مجيد,فرزاد ولي اله,سرمد زهره,خان زاده علي
 
 
 

مطالعه حاضر به اين منظور طراحي شد تا نقش اصلي و تعاملي رجحان هاي هدفي با شرايط هدفي (عملكردي و تبحري) بر رفتار كمك طلبي دانش آموزان در جريان حل مساله رياضي بررسي شود. براي اين منظور 200 دانش آموز پسر پايه سوم راهنمايي به روش تصادفي انتخاب شدند. اين دانش آموزان كه از لحاظ توانايي در حل مساله رياضي به سه مقوله ضعيف، متوسط و قوي تقسيم شده بودند با مطالعه دو سناريو، درجه رجحان خود نسبت به دو ساختار تبحري و عملكردي را تعيين كردند و سپس در شرايط عملكردي يا تبحري به حل 6 مساله دشوار رياضي پرداختند. نتايج نشان داد كه: 1- دانش آموزان در شرايط تبحري در مقايسه با شرايط عملكردي، بيشتر اقدام به كمك طلبي مي كنند. 2- معلوم شد كه دانش آموزان داراي توانايي بالا، از راهبردهاي كارآمدتر كمك طلبي (اشاره خواستن) استفاده مي كنند. 3- دانش آموزان داراي رجحان عملكردي، در شرايط تبحري (در مقايسه با همسالان مشابه خود در شرايط عملكردي) بيشتر به دنبال تاييد بر مي آيند.

 
كليد واژه: يادگيري خود - نظم بخش، راهبردهاي يادگيري، كمك طلبي تحصيلي، رجحان هدفي، ساختارهاي هدفي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها