0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:33 PM

 3 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) بهار 1387; 3(9):47-64.
 
رابطه بين شوخ طبعي و اختلالات رواني در دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي شهر اصفهان
 
خشوعي مهديه سادات*
 
 
 

هدف اصلي پژوهش حاضر، بررسي رابطه بين شوخ طبعي و اختلالات رواني دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي شهر اصفهان بود. جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان دوره پيش دانشگاهي شهر اصفهان در سال تحصيلي 1386-1385 بودند که با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي 214 دانش آموز (105 دختر و 109 پسر) به عنوان نمونه آماري انتخاب شدند. در مورد آنها پرسشنامه شوخ طبعي (SHQ) و نسخه تجديد نظر شده 90 نشانه اي (SCL-90-R) اجرا شد. نتايج ضريب همبستگي پيرسون نشان داد که بين کل شوخ طبعي با شاخص کلي علايم رواني و ابعاد شکايات جسماني، وسواس - اجبار، حساسيت بين فردي، افسردگي، اضطراب، فوبيا، افکار پارانوييدي، روان پريشي گرايي و سوالات اضافي رابطه معني دار منفي وجود دارد، اما بين کل شوخ طبعي با بعد خصومت رابطه اي معني داري مشاهده نشد. علاوه بر اين، مقايسه ميانگين ها نشان داد که بين دانش آموزان دختر و پسر از لحاظ ميزان کل شوخ طبعي، شاخص کلي علايم رواني و ابعاد وسواس - اجبار، حساسيت بين فردي، خصومت، افکار پارانوييدي و روان پريشي گرايي تفاوت معني داري وجود نداشت، اما از لحاظ ابعاد شکايات جسماني، افسردگي، اضطراب، فوبيا و سوالات اضافي تفاوت ميان آنها معني دار بود.

 
كليد واژه: پيش بيني آگاهي فرا شناختي و پيشرفت تحصيلي بر اساس جهت گيري هدف پيشرفت
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها