پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:32 PM
8 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) تابستان 1387; 3(10):143-164. |
بررسي تاثير روش تدريس يادگيري مشارکتي بر عزت نفس، مهارت هاي اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان (دبيرستان) |
يارياري فريدون,كديور پروين,ميرزاخاني محمد |
به منظور بررسي تاثير روش تدريس يادگيري مشارکتي بر عزت نفس، مهارت هاي اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان پسر سال سوم متوسطه شهرستان ماهنشان در درس روانشناسي، 99 دانش آموز از بين دبيرستان هاي پسرانه اين شهرستان به صورت تصادفي انتخاب شد. پس از همتاسازي آزمودني ها يک کلاس به عنوان گروه آزمايش و يک کلاس به عنوان گروه کنترل مورد بررسي قرار گرفت. حجم نمونه بعد از همتاسازي دانش آموزان دو گروه، به 20 نفر در هر کلاس رسيد. روش تدريس يادگيري مشارکتي به مدت يک نيمسال تحصيلي در گروه آزمايش اجرا شد و گروه کنترل به شيوه سنتي آموزش ديد. نتايج مقايسه پيش آزمون و پس آزمون نشان داد که روش يادگيري مشارکتي بر مهارت هاي اجتماعي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان تاثير مثبتي گذاشت اما چنين تاثيري بر عزت نفس دانش آموزان مشاهده نگرديد. |
كليد واژه: يادگيري مشارکتي، مهارت هاي اجتماعي، عزت نفس، عملکرد تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |