پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:31 PM
1 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) تابستان 1387; 3(10):1-16. |
اثربخشي آموزش مهارت هاي ارتباطي بر شيوه هاي حل مساله دانش آموزان |
باباپورخيرالدين جليل* |
* گروه روانشناسي، دانشگاه تبريز |
پژوهش حاضر، به بررسي اثربخشي آموزش مهارت هاي ارتباطي (به عنوان بخشي از مهارت هاي زندگي) بر شيو هاي حل مساله دانش آموزان پرداخته است. در اين تحقيق که از نوع نيمه آزمايشي است تعداد 60 نفر به طور تصادفي از بين آنهايي که مشکل روانشناختي داشتند و به واحد مشاوره مراجعه کرده بودند برگزيده شدند و سپس به طور جاي دهي تصادفي 30 نفر به عنوان گروه آزمايشي و 30 نفر به عنوان گروه کنترل انتخاب شده و مورد بررسي قرار گرفتند. در اين مطالعه براي بررسي شيوه هاي حل مساله از آزمون حل مساله کسيدي و لانگ استفاده شد و داده ها بر اساس تحليل کوواريانس يکراهه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج به دست آمده حاکي از تاثير آموزش مهارت هاي ارتباطي بر شيوه هاي حل مساله بود (p<0.001). |
كليد واژه: مهارت هاي زندگي، مهارت هاي ارتباطي، شيوه هاي حل مساله، دانش آموز |
نسخه قابل چاپ |