پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:29 PM
3 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) پاييز 1387; 3(11):37-60. |
بررسي اثربخشي شناخت درماني و آموزش مهارت هاي مطالعه در درمان دانشجويان مبتلا به اضطراب امتحان |
صبحي قراملكي ناصر,رسول زاده طباطبايي سيدكاظم,آزادفلاح پرويز,فتحي آشتياني علي |
در اين پژوهش اثربخشي دو روش شناخت درماني و آموزش مهارت هاي مطالعه در درمان دانشجويان مبتلا به اضطراب امتحان مورد مقايسه قرار گرفت. روش مطالعه در پژوهش حاضر آزمايشي بوده و جامعه مورد مطالعه دانشجويان دانشگاه هاي شهر تهران بودند. نمونه پژوهش شامل 90 دانشجوي دختر مبتلا به اضطراب امتحان بودند که از طريق سياهه اسپيلبرگر و مصاحبه باليني شناسايي و سپس بطور تصادفي در گروه هاي آزمايشي و کنترل قرار گرفتند. اين آزمودني ها در دو گروه آزمايشي و يک گروه کنترل بطور تصادفي جايگزين شدند. سپس شناخت درماني و آموزش مهارت هاي مطالعه به عنوان فنون مداخله اي بکار بسته شدند (يک گروه شناخت درماني، يک گروه آموزش مهارت هاي مطالعه را تجربه نمودند و گروه ديگر گروه کنترل را تشکيل دادند). |
كليد واژه: اضطراب امتحان، مولفه نگراني، مولفه هيجان پذيري، شناخت درماني، آموزش مهارت هاي مطالعه |
نسخه قابل چاپ |