پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:29 PM
: پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) پاييز 1387; 3(11):19-36. |
بررسي اثربخشي آموزش هوش هيجاني بر ابراز وجود، خودکارآمدي و سلامت رواني دانش آموزان |
بيرامي منصور* |
* دانشگاه تبريز |
بر اساس پژوهش، هوش هيجاني، توانايي فرد را در مقابله با استرس ها و اقتضاهاي محيطي افزايش مي دهد (بار - اون، 1997). در اين پژوهش به روش نيمه آزمايشي همراه با گروه کنترل، به تعداد 20 نفر از دانش آموزان داراي معدل تحصيلي پايين تر از 12، طي 10 جلسه مهارت هاي هوش هيجاني آموزش داده شد. با استفاده از پرسشنامه هاي ASRI، خودکارآمدي شرز و GHQ به صورت پيش آزمون، پس آزمون و پيگيري تاثير آموزش هوش هيجاني بر قدرت ابراز وجود، خودکارآمدي و سلامت عمومي دانش آموزان بررسي شد نتايج بيانگر تاثير معني دار اين آموزش ها بر متغيرهاي وابسته بود. |
كليد واژه: هوش هيجاني، ابراز وجود، خودکارآمدي، سلامت رواني |
نسخه قابل چاپ |