0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391  5:27 PM

 8 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) بهار 1388; 4(13):161-190.
 
بررسي تفاوت دختر و پسر در متغيرهاي مرتبط به عملكرد رياضي (خودپنداره رياضي، انگيزش يادگيري رياضي و عملکرد قبلي رياضي) و نقش آن بر پيشرفت رياضي
 
كيامنش عليرضا,پوراصغر نصيبه
 
 
 

تحقيق حاضر به بررسي تفاوت جنسيتي در متغيرهاي خودپنداره رياضي، انگيزش يادگيري رياضي، پيشرفت رياضي و عملكرد قبلي رياضي در بين دانش آموزان دختر و پسر سال اول دبيرستان مي پردازد. بدين منظور نمونه اي تصادفي مركب از 300 نفر از دانش آموزان دختر و پسر از دانش آموزان دختر و پسر از دانش آموزان منطقه 6 تهران در سال تحصيلي 83-82 انتخاب شد و اطلاعات لازم از طريق اجراي مقياس خودپنداره رياضي و انگيزش يادگيري رياضي و براي سنجش پيشرفت رياضي و عملكرد قبلي رياضي نمرات دانش آموزان استفاده شد. در بررسي اختلافات جنسيتي در اختلاف مدل ها در نحوه عملكرد دو جنس در متغيرهاي مرتبط به يادگيري رياضي از طريق بررسـي ضرايب مسير بين دو مدل اين نتيجه به دست آمد كه در مدل دختران برخلاف مدل كلي (هر دو جنس) و مدل پسران عملكرد قبلي رياضي بيشترين اثر مستقيم را بر پيشرفت رياضي دارد و در مدل پسران همانند مدل كلي، خودپنداره رياضي بيشترين تاثير را بر پيشرفت رياضي دارد.

 
كليد واژه: جنسيت - خودپنداره رياضي، انگيزش يادگيري رياضي، عملكرد قبلي رياضي، پيشرفت رياضي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها