پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:18 PM
1 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) بهار 1389; 5(17):1-25. |
پيش بيني جهت گيري انگيزش هدف چيرگي: نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار كلاس درس |
بدري گرگري رحيم,حسيني فريبا |
پژوهش حاضر با هدف پيش بيني نقش عوامل مربوط به ادراک از ساختار كلاس درس در انگيزش چيرگي (تبحر) دانش آموزان راهنمايي با روش همبستگي انجام گرفت. آزمودني هاي پژوهش، شامل 300 دانش آموز (150 دانش آموز پسر و 150 دانش آموز دختر) بودند که به وسيله نمونه گيري تصادفي خوشه اي چندمرحله اي از نواحي آموزش و پرورش تبريز انتخاب شدند. از پرسشنامه هاي ساختار اهداف کلاس درس بلک بورن و پرسشنامه هدف گرايي تحصيلي بوفارد، وزيو، رومانو، کوئينارد، بوردليو و فيلبو براي جمع آوري اطلاعات استفاده شد. براي تجزيه و تحليل اطلاعات روش هاي آماري تحليل رگرسيون گام به گام و تحليل مسير به کار رفت. نتايج پژوهش نشان داد که تکاليف جالب و برانگيزاننده کلاس درس مهم ترين پيش بيني کننده انگيزش چيرگي (تبحر) دانش آموزان است. اين متغير 12% درصد از واريانس انگيزش هدف چيرگي (تبحر) را تبيين مي کند. |
كليد واژه: انگيزش هدف پيشرفت، انگيزش هدف چيرگي، ادراک از ساختار کلاس درس |
نسخه قابل چاپ |