پاسخ به:مقالات روانشناسی
یک شنبه 3 اردیبهشت 1391 5:16 PM
3 : پژوهش هاي نوين روانشناختي (روانشناسي دانشگاه تبريز) تابستان 1389; 5(18):51-69. |
بررسي اثر حافظه فعال و خستگي شناختي بر حل مسائل شناختي در دانشجويان دختر و پسر |
طولابي سعيد,اسدزاده حسن,مرادي عليرضا,فراهاني محمدنقي,شكري اميد |
هدف: به منظور بررسي اثر حافظه فعال و خستگي شناختي بر عملكرد حل مسائل شناختي دانشجويان دختر و پسر، آزمايشي طراحي و اجرا شد. روش: ابتدا بر اساس شاخص پردازش اطلاعات (IPI)، 80 نفر دانشجوي دختر و پسر داراي ظرفيت موثر حافظه فعال، يک انحراف استاندارد بالاتر و پائين تر از ميانگين، از يک گروه 300 نفره انتخاب شدند و به طور تصادفي در 8 گروه 10 نفره جايگزين شدند. آزمايش داراي دو مرحله بود. در مرحله اول آزمودني ها در گروه هاي کنترل و آزمايش با مسائل تشخيصي قابل کنترل و غيرقابل کنترل روبه رو شدند و به دنبال آن در مرحله دوم به منظور مقايسه، گروه ها در موقعيت حل مساله قرار گرفتند. در نهايت، داده ها به وسيله تحليل واريانس سه راهه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. |
كليد واژه: خستگي شناختي، حافظه فعال، حل مسائل شناختي، جنس |
نسخه قابل چاپ |