پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 3:09 PM
3 : پژوهش در سلامت روانشناختي بهار 1387; 2(1):29-35. |
اثر عدم حضور مستمر پدر در خانه (به دليل اشتغال) بر ميزان اختلالهاي رفتاري دانش آموزان دبستاني |
شاه قليان مهناز* |
* دانشگاه تربيت مدرس |
هدف اين پژوهش مقايسه اختلالهاي رفتاري در ميان دانش آموزان با پدران شاغل در عسلويه و دانش آموزان با پدران شاغل در محل سکونتشان مي باشد. در اين پژوهش 100 دانش آموز (50 نفر، پدرشان شاغل در عسلويه و 50 نفر، پدرشان شاغل در محل سکونتشان بود) از ميان دانش آموزان پايه ابتدايي شهرستان شهرکرد به شيوه در دسترس انتخاب شدند. براي هر دو گروه پرسشنامه رفتاري کودکان فرم معلم و فرم والدين تکميل شد. نتايج نشان داد ميزان اختلالهاي رفتاري در گروه دانش آموزان داراي پدران شاغل در عسلويه بيشتر از گروه دانش آموزان داراي پدر شاغل در محل سکونت است. تفاوت بين آزمودني هاي دو گروه در خرده مقياسهاي بيش فعالي - پرخاشگري، اضطراب - افسردگي، کمبود توجه و حواس پرتي معنادار بود. |
كليد واژه: اختلالهاي رفتاري، دانش آموزان دبستاني، پدران شاغل |
نسخه قابل چاپ |