پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 1 اردیبهشت 1391 3:08 PM
1 : پژوهش در سلامت روانشناختي پاييز 1387; 2(3):5-13. |
تاثير الگوي آموزش خوش بيني به روش قصه گويي بر سبک اسناد کودکان |
نيك منش زهرا*,كاظمي يحيي |
* گروه روانشناسي دانشگاه سيستان و بلوچستان |
هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير الگوي آموزش خوش بيني به روش قصه گويي بر تغيير سبك اسناد بدبينانه به خوشبينانه درکودکان دبستاني سال چهارم و پنجم ابتدايي بوده است. روش پژوهش مورد استفاده تجربي با طرح دو گروه آزمايش و كنترل با پيش آزمون، پس آزمون و آزمون پيگيري مي باشد. از پرسشنامه سبك اسناد كودكان گازلو (CASQ) جهت جمع آوري اطلاعات استفاده شد. گروه نمونه از بين داوطلبان شركت در كارگاه قصه گويي انتخاب شد و با روش همتا کردن بر اساس نمره پيش آزمون سبک اسناد، آزمودني ها به دو دسته هم طراز تقسيم شدند و به طور تصادفي در دو گروه آزمايش و كنترل قرار گرفتند. گروه نمونه شامل 30 نفر بوده است. |
كليد واژه: قصه گويي، بد بيني، خوش بيني، سبک اسناد، کودکان |
نسخه قابل چاپ |