0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 25 فروردین 1391  11:13 AM

 42: مقايسه مهارت هاي اجتماعي دانش آموزان دختر ناشنوا و شنوا 15- 18 ساله شهر شيراز
كهن سال هاجر
همايش ملي روانشناسي و كاربرد آن در جامعه  1387;آبان 1387(1)
کلید واژه:  مهارت اجتماعي، دانش آموز ناشنوا و شنوا، مقياس مهارت هاي اجتماعي ماتسون
خلاصه:

هدف از مطالعه حاضر مقايسه مهارت هاي اجتماعي در بين دانش آموزان دختر ناشنوا و شنوا شهر شيراز بود. بدين منظور 106 دانش آموز دختر (53 ناشنوا و 53 شنوا) 18 -15 ساله به طور تصادفي انتخاب شدند که پرسشنامه مهارت هاي اجتماعي ماتسون (فرم کودکان) را تکميل کردند.
به منظور پاسخ دهي به سوالات پژوهشي از آزمون t-test براي گروه هاي مستقل استفاده شد. يافته هاي اين پژوهش حاکي از آنند که دانش آموزان شنوا به طور کلي از ميزان مهارت اجتماعي بيشتري برخوردارند و همچنين در مقياس هاي فرعي مهارت هاي اجتماعي مناسب و رفتارهاي غير اجتماعي و برتري طلبي، اطمينان زياد به خود داشتن نمرات بيشتري را نسبت به دانش آموزان ناشنوا کسب کرده اند ولي در مقياس هاي پرخاشگري و رفتارهاي تکانشي و رابطه با همسالان تفاوت معني داري بين دانش آموزان شنوا و ناشنوا مشاهده نگرديد.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها