0

مقالات روانشناسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات روانشناسی
جمعه 25 فروردین 1391  11:07 AM

 14: بررسي رابطه خلاقيت و ابعاد چندگانه هوش گاردنر در دانشجويان دانشگاه تبريز درسال تحصيلي 88 -87 به منظور ارايه راهکارهاي کاربردي
تاجور آذر، پورطهماسبي سياوش، حسيني امين، اثني عشري جليل
همايش ملي روانشناسي و كاربرد آن در جامعه  1387;آبان 1387(1)
کلید واژه:  خلاقيت، هوش کلي،ابعاد هوش، دانش
خلاصه:

 

 

روش تحقيق حاضر توصيفي- پيمايشي و از نوع همبستگي مي باشد. جامعه پژوهش کليه دانشجويان دانشگاه تبريز در سال تحصيلي 88 -87 در دانشکده هاي فني، برق، علوم انساني، کشاورزي، علوم پايه، آمار و رياضي، ادبيات و زبان خارجه و دامپزشكي ثبت نام نموده اند. در اين طرح پژوهشي از روش نمونه گيري تصادفي ساده بهره گرفته شد. جهت تعيين حجم نمونه از روش جدول مورگان بهره جسته ايم لذا 1386 نفر به عنوان حجم نمونه درنظر گرفته شد. جهت گردآوري داده ها از آزمون هاي خلاقيت تورنس، و پرسشنامه هوش چندگانه گاردنر با اقتباس از پرسشنامه هاي هرمز و نيال دوگلاس تهيه شده بود استفاده شد. جهت تجزيه و تحليل داده ها، با استفاده از نرم افزار آماري spss12 از روش هاي آزمون ضريب هبستگي پيرسون و آزمودن T مستقل، آزمون تحليل واريانس يک طرفه ( ANOVA) و آزمون تعقيقي SCHEEFE جهت تعيين رابطه بين متغيرها بهره برده ايم. نتايج تحقيق حاکي از آنست که رابطه معناداري بين خلاقيت و هوش چندگانه و ابعاد آن وجود دارد. همچنين رابطه معناداري بين خلاقيت و متغير هاي دموگرافيک سن و جنس وجود دارد.

 
 
تشکرات از این پست
unknown
دسترسی سریع به انجمن ها