پاسخ به:مقالات توانمنديها، موانع و راهكارهاي توسعه گردشگري استان سمنان
جمعه 25 فروردین 1391 10:48 AM
موتمني عليرضا، جعفري ابراهيم |
همايش ملي توانمنديها، موانع و راهكارهاي توسعه گردشگري استان سمنان 1386;29 بهمن، 1386(1) |
کلید واژه: مديريت ارتباط با مشتري، هتلداري، چشم انداز CRM، استراتژي CRM، همکاري سازماني، تجربه ارزشمند مشتري، فرايندهاي CRM، اطلاعات CRM، تکنولوژي CRM، سنجش هاي CRM |
خلاصه:
صنعت گردشگري به عنوان يکي از صنايع پاک، سهم عمده اي در منابع درآمدي اکثر کشور ها جهان دارد. يکي از عوامل موفقيت صنعت گردشگري جلب جهانگردان و فراهم آوردن عوامل رضايت آنهاست، صنعت هتلداري يکي از کليدي ترين حلقه هاي اين موفقيت است که نيازمند تکنولوژي هاي نويني از جمله مديريت ارتباط با مشتري(CRM) است. مديريت ارتباط با مشتري از آن دسته تکنولوژي هاي نويني است که در زمينه حفظ مشتريان و تبديل آنها به مشتريان وفادار نقشي حياتي ايفا مي کند. اما هر تکنولوژي براي پياده سازي نيازمند بستر خاصي است. بدون داشتن زمينه مناسب پياده سازي، شکست در انتظار هر سازماني خواهد بود. در اين تحقيق زمينه هاي پياده سازي مديريت ارتباط با مشتري طبق مدل گارتن (Gartner) در صنعت هتلداري ايران بررسي شده است. عوامل مهم براي پياده سازي تکنولوژي فوق در صنعت هتلداري ايران مشخص شده که پس از بررسي داده ها معلوم شد که صنعت هتلداري ايران در زمينه هايي مثل توجه به تغييرات در سيکل زندگي مشتري، جمع آوري اطلاعات و تجزيه و تحليل آن و تبديل آن به دانشي جهت به کار گيري در برنامه ريزي هاي هتل، استفاده از روش هاي نوين از قبيل وب سايت، داشتن برنامه هايي براي ادامه رابطه با مشتريان فعال و غير فعال و استفاده از هشدار دهنده ها که زمان تماس را يادآوري کنند و ... دچار ضعف اساسي است. با تمام نقاط ضعفي که گفته شد صنعت هتلداري ايران در مولفه هاي مهمي مانند توجه مديريت ارشد سازمان ها به جذب و نگهداري مشتريان براي بلند مدت، گرفتن بازخورد از مشتريان، مهارت کارکنان و بحث آموزش و تحليل درآمدها و هزينه هاي صورت گرفته و ... داراي نقاط قوت است. ولي در مجموع با توجه به نتايج به دست آمده در اين تحقيق مي توان گفت که صنعت هتلداري ايران با انجام تمهيداتي قادر است مديريت ارتباط با مشتري رابا موفقيت اجرايي نمايد
بارگیری متن کامل: |