پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:32 AM
سميعي زفرقندي محمدرضا |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: مديريت دانش، مديريت زنجيره تامين، کسب و کار الکترونيکي، شناسايي از طريق امواج راديويي |
خلاصه:
طي چند دهه اخير با توجه به افزايش حجم داده ها و اطلاعات در سازمان ها و نظر به لزوم استفاده صحيح و موثر از اين اطلاعات در جهت صدور تصميمات صحيح و مفيد، نظر مديران به ابزار دانش جلب شده است. با استفاده از مديريت دانش امکان دستيابي و انتقال سريع و گسترش دانش در سيستم فراهم مي شود. مديريت دانش در قسمت هاي مختلف کسب و کارالکترونيکي از جمله مديريت زنجيره تامين موثر خواهد بود. امروزه با پيشرفت فناوري شناسايي از طريق امواج راديويي(RFID) ، راهي نو در جهت بهبود مديريت زنجيره تامين کالا و به تبع آن رونق تجارت و کسب و کار الکترونيکي فراهم شده است. انتقال اطلاعات در برچسب هايRFID ، از طريق امواج راديويي و توسط يک دستگاه قرائتگر حاصل مي شود. اين برچسب ها ممکن است به يک محصول، جعبه و يا کانتينر متصل شوند و اطلاعات آنها در سيستم هاي مديريتي کالا داراي فوايدي نظير بالا بردن بازدهي، کاهش خطا، پيگردي دقيق کالا و مديريت موجودي خواهد بود و نسبت به سيستم هايي نظير بارکد از توانايي بالاتري- برخوردارند |