پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:32 AM
بصيري مهدي |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: |
خلاصه:
پيشرفت در زمينه تکنولوژي اطلاعات، بازاريابي ارتباطي را در سال هاي اخير به واقعيتي انکارناپذير تبديل کرده است. تکنولوژي هايي مانند انبارداده اي، داده کاوي و مديريت نرم افزار رقابت، مديريت روابط مشتري را بعنوان حوزه جديدي که شرکت در آن مي تواند مزيت رقابتي کسب نمايد معرفي نموده است. به ويژه از طريق داده کاوي، با استخراج اطلاعات پنهاني از پايگاه داده اي بزرگ، سازمان ها مي توانند مشتريان ارزشمند را تعيين و رفتار آينده آنها را پيش بيني کنند. ابزارهاي داده کاوي به سوالاتي از کسب و کار پاسخ مي دهد که در گذشته پيگيري آنها بسيار وقت گير بوده است. با اين حال توانمندي هاي موجود در داده کاوي، مديريت روابط مشتري را به نحو بهتري ممکن مي سازد. در اين مقاله سعي بر آن است تا ضمن بيان تعريف کلي از انبارداده اي، داده کاوي و مديريت روابط مشتري، چگونگي تعامل اين مفاهيم و مزاياي حاصل از آن با در نظر گرفتن حريم خصوصي مشتري بيان گردد |