پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:27 AM
مهدوي سيده مهناز |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: تجارت الکترونيک، قوت، ضعف |
خلاصه:
بسيارى از اقتصاددانان، متخصصان و آينده نگرها بر اين عقيده اند که در سال هاى اخير انقلابى مشابه انقلاب صنعتى به وقوع ساخته است و بسيارى از جنبه هاى اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى حيات بشر « عصر اطلاعات » پيوسته است که جهان را وارد را دستخوش تحولى عميق نموده است. يکى از ابعاد اين تحول، تغييرات عميقى است که در روابط اقتصادى بين افراد، شرکت ها و دولت ها به وجود آمده است. مبادلات تجارى بين افراد با يکديگر، شرکت ها با يکديگر و افراد با شرکت ها و دولت ها به سرعت از حالت سنتى خود که عمدتا مبتنى بر مبناى اسناد و مدارک کاغذى است خارج شده و به سوى انجام مبادلات از طريق بهره گيرى از سيستم هاى مبتنى بر اطلاعات الکترونيکى درحرکت است. تجارت الکترونيکى به دليل سرعت، کارايى، کاهش هزينه ها و بهره بردارى از فرصت هاى زودگذر عرصه جديدى را در رقابت گشوده است تا آنجا که گفته مى شود عقب افتادن از اين سير تحول نتيجه اى جز منزوى شدن در عرصه اقتصاد جهانى نخواهد داشت. اما اين تجارت الکترونيک علاوه بر نقاط قوت، شامل نقاط ضعفي نيز مي باشد. لذا در اين مقاله تجارت الکترونيک، نقاط قوت و ضعف آن بررسي شده است. در ابتداي مقاله تعريف هاي متعدد تجارت الکترونيک آورده شده است و سپس گام هاي يک تجارت الکترونيکي تشريح گرديده است و در انتهاي مقاله مزاياي تجارت الکترونيک از مناظر مختلف و موانع حاصل از استقرار آن مورد بحث قرار گرفته است |