پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:13 AM
ابطحي سيدابراهيم |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: مرکز پاسخگوي هوشمند، نقطه تجاري، نقطه تجاري هوشمند، فرصت هاي تجاري، مراکزخدمات الکترونيکي، مراکز فراخوان و امداد |
خلاصه:
سامانه پاسخگوي هوشمند، يک مرکز فراخو ان اطلاعاتي- خدماتي برا ي صادرکنندگان و واردکنندگان است که بر روي نقطه تجاري ايران قابل درج است. در اين پژوهش پس از مطالعات سازماني و موضوعي لازم، طرحي مفهومي براي اين سامانه پيشنهاد و گزينه هاي ممکن جهت پياده سازي آن در نظر گرفته شده است. پس از اولويت بندي با مدلي کمي، هزينه و زمان تهيه گزينه ها برآورد و سپس امکان سنجي برپايي در سه بعد اقتصادي، فني و اجرايي انجام گرديده و در نهايت چهار گزينه به عنوان راه حل هاي ممکن پيشنهاد گرديده اند. اين مقاله از نتايج پژوهشي است که به سفارش وزارت بازرگاني توسط معاونت پژوهشي دانشگاه صنعتي شريف در دانشکده مهندسي کامپيوتر توسط نگارنده مقاله به عنوان مجري، انجام و تحويل نهايي گرديده است |