پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:13 AM
كارشناس الهام |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: RFID ، تجارت الکترونيک، بين بنگاهي، مديريت زنجيره تامين |
خلاصه:
فناوري RFID(شناسايي بر اساس فرکانس هاي راديويي) در حالت کلي به معناي تعيين هويت، با استفاده از فرکانس هاي راديويي است که به وسيله آن مي توان يک شي را تعيين هويت نمود. امروزه در کشورهاي پيشرفته کاربردهاي RFID در صنعت، تجارت و حتي زندگي روزمره مردم ديده مي شود به طوري که در طي سال هاي اخير اين فناوري مورد توجه زيادي قرار گرفته است. پيشرفت هاي صورت گرفته در فناوري هاي مختلف مانند ريزپردازنده ها، آنتن ها، ميان افزارها، سيستم هاي اطلاعاتي، ERPو ... از يک طرف و نيازهاي تجاري از طرفي ديگر، توجه اغلب سازمان هاي تجار ي خصوصا تامين کنندگان کالا را به سمت فناوريRFID معطوف گردانيده است. يکپارچه شدن اين فناوري با تجارت الکترونيک مي تواند مزيت هاي فراواني بهمراه داشته باشد. در اين مقاله ابتدا به بررسي مختصر فناوريRFID پرداخته شده و سپس تاثيرات آن بر فرآيندهاي تجارت الکترونيک بين بنگاهي مورد بررسي گرفته است |