پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:08 AM
عسكرپور حميدرضا، كافي فرهاد |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: تجارت الکترونيک، طبقه بندي محصول، توصيف محصول، ايران کد |
خلاصه:
هر بازار عرصه اي براي تقابل عرضه و تقاضاي فروشنده و خريدار يک محصول است. اين تقابل در بازارهاي الکترونيکي در عرصه اي مجازي رخ مي دهد. بنابراين خريدار بايد تنها بر اساس اطلاعاتي که عرضه کنندگان براي محصول مورد نظر ارايه مي نمايند، محصولات را مقايسه و بهترين پيشنهاد را انتخاب کند. دشواري انجام اين مقايسه در عرصه تجارت الکترونيک به سبب فقدان استاندارد فراگير طبقه بندي و توصيف محصول و ناهمگوني و تعدد استانداردهاي موجود، يکي از چالش هاي اساسي پيش رو در توسعه تجارت الکترونيک است. با توجه به اين موضوع، در اين مقاله تجارت الکترونيک و چالش هاي پيش روي آن در سطح ملي و با محوريت معرفي محصول بررسي مي شود. سپس به منظور ارايه يک راه حل مناسب براي اين چالش، يک سيستم طبقه بندي و کد گذاري با استانداردهاي توصيفي پيشنهاد مي گردد. در پايان ايران کد (نظام ملي طبقه بندي و خدمات شناسه کالا و خدمات) به دليل ساختار، ويژگي ها و قابليت هاي خاص خود به عنوان فراهم کننده اين راه حل در سطح ملي معرفي مي گردد |