پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:06 AM
فراهيني حسين,طاهري نويد,ابراهيمي اسماعيل,شاطرزاده يزدي محمدجعفر,كيهاني محمدرضا,پورمومني عباس علي |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: وب معنايي، تجارت الکترونيک، زبان نشانه گذاري توسعه پذير، هستي شناسي، تجارت الکترونيک تاجر با تاجر |
خلاصه:
آمدن اينترنت و پيشرفت تجارت الکترونيک در محيط وب، باعث تغيير نوع تجارت از شکل سنتي به شکل مبتني بر وب شده است حال شرکتها و مشتريان با انبوه اطلاعات و صفحات وب در فضاي سايبرمواجه شده اند که جستجو، جمع آوري و پردازش اطلاعات براي تامين نيازمنديهايشان کاري بسيار طاقت فرسا است که با عرضه تکنولوژي وب معنايي در اين برهه از زمان اين امر را تسهيل نموده است. در اين مقاله به بررسي و نقش وب معنايي روي مدل تاجر به تاجر(B2B) تجارت الکترونيک پرداخته و به تبيين اثر آن برروي تجارت، مشتريان، اقتصاد و وب سرويس معنايي ومزايا و موانع استقرار آن را تشريح مي نماييم |