پاسخ به:مقالات تجارت الکترونیکی
جمعه 25 فروردین 1391 10:06 AM
نخستين داوري پريدخت,اعرابي مقدم محمديوسف,رجايي شاهرخ,ترابي نژاد محمدحسين |
همايش ملي تجارت الكترونيكي 1386;3 و 4 آذر ماه 1386(4) |
کلید واژه: تجارت الکترونيک، سيستمهاي حمل و نقل هوشمند، مديريت حلقه هاي تامين و پشتيباني، سيستم جاياب |
خلاصه:
يکي از حلقه هاي موفق در تکميل تجارت الکترونيک، ارسال بهينه فيزيکي کالا و يا خدمات به مشتري است. در دهه اول قرن 21 که موسوم به دهه رشد قارچي شرکتهاي دات کام و افول آنها است يکي از دلايل عدم موفقيت اين دسته از کسب و کار (تجارت) الکترونيکي در عدم تحويل مطلوب کالاهاي سفارش داده شده و يا پيگيريهاي موثر شناسايي شده است. حلقه تجارت الکترونيک از نقطه سفارش کالا شروع و در نقطه تحويل ختم مي شود. با توجه به مهم بودن تک تک اجزاي اين حلقه و به خصوص بخش توزيع و تحويل کالا به مشتري در موفقيت نهايي تجارت الکترونيک، در مورد بحث و (GPS) اين مقاله روشي موثر در پيگيري و کنترل کالا با استفاده از تکنولوژِي موقعيت ياب جهاني بررسي قرار گرفته و بر اين مبنا، سيستمي ارايه و پياده سازي شده است که مي تواند نقش بسيار تاثير گذاري را در کاهش هزينه هاي نهايي يک سازمان داشته باشد. با توجه به نتايج بدست آمده از راه اندازي اين سيستم در چرخه توزيع يک سازمان مشخص شده است که استفاده از چنين سيستمي مي تواند علاوه بر حذف هزينه هاي زايد، رضايتمندي مشتري را نيز فراهم آورد |