0

مقالات همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده
جمعه 25 فروردین 1391  9:36 AM

 55: طراحي الگوي مفهومي استفاده از ظرفيتهاي خوابگاههاي دانشجويي در توسعه کارآفريني دانشگاهي
فيض داوود، صفايي ميلاد، کماسي زهرا
همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده  1386;6 اسفند، 1386(1)
کلید واژه:  آموزش کارآفريني، دانشگاه، کارآفرين، خوابگاه، فرصتها و ظرفيت ها
خلاصه:

ساختار اقتصادي دنياي امروز با گذشته به طور اساسي تفاوت دارد. شاخص هاي سخت افزاري و دارايي هاي مشهود كه ديروز در بنگاه اقتصادي نقشي تعيين كننده داشت جاي خود را به نوآوري، ابداع، خلق محصولات جديد و دارايي هاي نرم افزاري داده است. اگر ديروز ثروتمندترين افراد دنيا آنهايي بودند كه منابع مالي بيشتري در اختيار داشتند، امروزه ثروتمندترين مردم دنيا افراد صاحب دانش و كارآفرين هستند. از اين رو توسعه اقتصادي در دنياي امروز برپايه نوآوري، خلاقيت، استفاده از دانش و کارآفريني استوار است. اهميت کارآفريني و نقش کليدي آن در پيشرفت جوامع، موجب شده است که بسياري از دانشگاههاي کشورهاي توسعه يافته و درحال توسعه، بهره گيري از کارآفريني را مورد توجه قرار دهند و در اين مسير با تدوين استراتژي ها، سياست ها و برنامه هاي علمي، در جهت بسط و تقويت روحيه و رفتار کارآفريني در دانشجويان بکوشند. پرورش ويژگيهايي نظير خلاقيت، خوش بيني به آينده، خطرپذيري، آينده نگري، مهارتهاي رهبري، استقلال طلبي و کسب مهارتهاي مختلف، مي تواند فرصتهاي کارآفريني پيش روي دانشجويان را افزايش دهد.
خوابگاههاي دانشجويي به عنوان يکي از زير سيستم هاي مهم سيستم دانشگاه، داراي فرصتها و ظرفيتهاي بالقوه بسياري است که مي توان با استفاده بهينه از اين ظرفيت ها در جهت آموزش و توسعه کارآفريني به نتايج قابل توجهي دست يافت.
در اين مقاله پس از بيان مقدمه اي کوتاه پيرامون مفهوم کارآفريني و کارآفرين، تاريخچه آموزش کارآفريني در دانشگاهها بيان مي گردد. سپس مباحث مربوط به آموزش کارآفريني مطرح، و در نهايت مدل تحقيق براي استفاده بهينه از ظرفيتهاي خوابگاههاي دانشجويي در جهت توسعه کارآفريني دانشگاهي، تبيين و تشريح مي شود.

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها