0

مقالات همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده
جمعه 25 فروردین 1391  9:33 AM

 43: تحليل عاملي موانع موجود در زمينه كارآفريني دانشجويان كشاورزي از ديدگاه دانشجويان سال آخر كشاورزي (مطالعه موردي: دانشكده كشاورزي جيرفت، دانشگاه شهيد باهنر كرمان)
شريفي اميد، علي زاده حميدرضا، اسماعيلي پور اميدعلي، سليماني احمد
همايش ملي آموزش عالي و كارآفريني گذشته، حال، آينده  1386;6 اسفند، 1386(1)
کلید واژه:  كارآفريني، دانشجو، دانشجويان كشاورزي، انگيزش، آموزش، مشوقها
خلاصه:

بررسي روند روبه رشد كشورهاي توسعه يافته نشان دهنده آن است كه كارآفرينان در رشد اقتصادي و اشتغال زايي اين كشورها نقش فراواني داشته اند. يكي از كاركردهاي اصلي آموزش در سطوح مختلف بويژه آموزش عالي تربيت فارغ التحصيلان خلاق و كارآفرين است. نگاهي اجمالي به كارايي فارغ التحصيلان رشته هاي كشاورزي و توانمنديهاي عملي آنها براي ايجاد تحول در بخش كشاورزي نشان دهنده اين واقعيت ناخوشايند است كه آموزش عالي كشاورزي در رسيدن به اين مهم از كارايي چنداني برخوردار نبوده است. در اين پژوهش موانع موجود در كارآفريني دانشجويان كشاورزي بررسي شده است. پس از بررسي مفهومي و نظري، با استفاده از روش تحقيق پيمايشي، پرسشنامه اي بر پايه مرور ادبيات تحقيق، اهداف مورد نظر وديدگاههاي صاحبنظران براي گرد آوري داده هاي ميداني تهيه و تدوين شد. پس از روايي و پايائي، پرسشنامه ها از سوي يك نمونه برگزيده (136 نفر) بر اساس روش نموگيري تصادفي تكميل شد. پس از گردآوري داده ها از نرم افزار آماري spss براي تحليل داده ها استفاده شد. نتايج حاصل از تجزيه و تحليل عاملي به طبقه بندي موانع موجود در زمينه كارآفريني از ديدگاه دانشجويان نشان دهنده چهار عامل اساسي ميباشد كه حدود 66 درصد از واريانس ميان عوامل راتبيين مي نمايند. اين عوامل به ترتيب اهميت (ساختاري، زيربنايي)، (آموزشي)، (مشوقها) و (انگيزش) را شامل ميگرديدند. بر مبناي عوامل استخراج شده پيشنهاد هاي مقتضي ارايه شده است

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها